Kaski Creative Agency® → Menu ← Takaisin
Fin | Eng
Suomen suosituin mehubrändi uudistui hienovaraisesti ja taiten.

Suomen suosituin mehubrändi uudistui hienovaraisesti ja taiten.

Marli - Luonnostaan hyvä

Lähtökohta
Marlin mehut ja muut juomat ovat suomalaisten kestosuosikkeja vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Marlin ytimestä on aina löytynyt luonnollisen raikkaat marjat ja hedelmät, ja
brändillä on suomalaisessa mittakaavassa pitkä, yli 150 vuoden historia.
Marli-brändiin liitettävät mielikuvat ovat saman kaltaisia kuin itse tuotteetkin: myönteisen mutkattomia, hyvällä tavalla arkisia ja aivan varmasti erittäin laadukkaita. Ja ehdottomasti myös vastuullisia, mutta kuten perisuomalaiseen tapaan kuuluu, tällaisista itsestään selvyyksistä ei juurikaan ole kerrottu. Siitä, että raaka-aineet on tuotettu vastuullisesti tai siitä, että kaikki pakkausmateriaalit ovat kierrätettyjä. Tai niistä hyvää tekevistä hankkeista, joissa Marli on mukana tukeakseen monenlaisia ihmisryhmiä Suomessa.
Näistä erinomaisista lähtökohdista lähdimme suunnittelemaan Marlille uutta lupausta ja brändin syvimmän olemuksen kiteytystä.

Ratkaisu

Logo
Marlin päivitettyä logoa voi luonnehtia sanoilla konstailematon ja selkeä. Se viestii vastuullisesta yrityksestä, joka ei halua unohtaa elämän iloa. Sen vuoksi voikin ajatella, että uusi logo katsoo luottavaisena tulevaisuuteen. Ovaalimainen muoto ilman ympäröivää viivaa eli outlinea tekee brändistä avoimemman ja sympaattisemman. Logossa käytetyllä kirjasimella on jalat tukevasti maan kamaralla, koska sellainen Marli on: maanläheinen ja helposti lähestyttävä. A- ja I-kirjaimien muodoissa voi puolestaan nähdä hedelmien ja marjojen kaunista pyöreyttä. 

Marli-brändin tunnus ja slogan
Marli-brändin tunnus muodostuu yritystunnuksesta sekä sen alla sijaitsevaan vihreään lehteen kirjoitetusta brändi-sloganista ”Luonnostaan hyvä”. Tällä kokonaisuudella viestitään brändin vastuullisuudesta ja siitä, että valitsemalla Marlin tuotteita jokaisella on mahdollisuus tehdä hyviä valintoja niin ympäristön, yhteiskunnan kuin itsensäkin kannalta.

Brändivärit
Marli-brändi ammentaa inspiraationsa suoraan puhtaasta suomalaisesta luonnosta. Sen vuoksi brändin päävärit ovat vahvoja ja selkeitä – juuri sellaisia, millaisina me luonnossa ne kohtaamme.

Marli Natur
Luonnollinen ja vastuullinen täysmehu
Marli Natur on 100 % täysmehujen tuoteperhe, jolle suunnittelimme uuden luonnollisuutta ja vastuullisuutta korostavan pakkausdesignin. Uudistuksessa siirryttiin uuteen pakkausmateriaaliin - ruskeaan, valkaisettomaan kartonkiin. Visuaalinen muotoilu korostaa kuvien ja typografian keinoin raaka-aineiden luonnollisuutta ja hyvää makua.

• Brändiuudistus