Uusia näkökulmia elämään

Power Corner Finland

Uusia näkökulmia elämään

Haaste
Oulun eteläpuolella sijaitsevat seitsemän kuntaa, Raahe, Kalajoki, Pyhäjoki, Siikajoki, Oulainen, Alavieska, Merijärvi, ovat merkittävä uusiutuvan energian, monimuotoisen teollisuuden ja erikoisosaamisen keskittymä. Kunnat halusivat alueellisen hanketyön puitteissa lähteä tekemään yhdessä työvoiman houkuttelemiseen liittyvää aluebrändäystä ja kampanjointia. Koska alueelta puuttui oma maantieteellinen identiteetti, työssä oli tärkeää löytää kuntakokonaisuudelle yhteisiä nimittäjiä ja houkuttelevuustekijöitä. Markkinointiviestinnän pääkohderyhmänä ovat perheelliset milleniaalit. Työtä edistettiin Kasken tiimin ja kuntien edustajista koostuneen työryhmän vuoropuheluna.

Ratkaisu
Haastattelimme suunnittelun taustaksi alueen asukkaita ja yrittäjiä. Keskustelujen perusteella oli mahdollista muodostaa hyvä käsitys työpaikka- ja vapaa-ajantarjonnasta sekä alueen vetovoimatekijöistä. Materiaalin perusteella muodostettiin alueen yhteiset arvot ja visio ”Power Corner on tunnettu ja vetovoimainen ekologisen energiantuotannon keskittymä, joka tarjoaa innostavia ura- ja vapaa-ajan mahdollisuuksia perheellisille eri alojen ammattilaisille”. Vaihtoehtoisista nimi- ja konseptiehdotuksista Power Corner osoittautui selkeäksi suosikiksi. Nimi kertoo energiantuotannon merkittävästä osuudesta ja korostaa alueen energisyyttä. Sekä sanoituksessa että konseptin raikkaassa ja ryhdikkäässä visuaalisuudessa leikitellään kulma-ajatuksella.

Identiteetti jalkautettiin Power Cornerin some-kanaviin ja nettisivuille, jotka Kaski suunnitteli ja toteutti saavutettavuusperiaatteet huomioon ottaen. Suunnittelukokonaisuuteen kuuluu lisäksi markkinointisuunnitelma.

Tutustu! powercorner.fi