Uusi brändi, visuaalinen ilme ja kommunikaatiokonsepti

STEP-koulutus

Uusi brändi, visuaalinen ilme ja kommunikaatiokonsepti

Lähtökohta
Kaski Agency sai tehtäväksi luoda Seurakuntaopistolle uuden brändin, visuaalisen ilmeen ja kommunikaatiokonseptin. Näin syntyi STEP-koulutus, sosiaali-, terveys- ja palvelualoihin painottuva ammatillinen kouluttaja, yleissivistävä kansanopisto ja opintokeskus, joka on osa Kirkkopalvelut kokonaisuutta.

Luova ratkaisu
STEP-koulutuksen nimi syntyi huolellisen prosessin ja tutkimuksen lopputuloksena: nimi kuvaa osuvasti oppilaitoksen matalan kynnyksen periaatetta ja sitä, miten STEP-koulutuksen opiskelija pystyy kouluttautumalla pääsemään elämässä eteenpäin.
Logo ja raikas visuaalinen ilme on johdettu ”kattobrändi” Kirkkopalveluiden ilmeestä. Kommunikaation ja lanseerauskampanjan teemaksi valittiin ”Tule sellaisena kuin olet – ja hae milloin haluat”. Inhimillisellä, rennolla ja ihmistä kunnioittavalla lähestymistavalla halutaan viestiä lähimmäisenrakkauteen perustuvasta arvopohjasta: STEP-koulutuksessa jokainen ihminen kelpaa juuri sellaisena kuin on.