Parmaco

Markkinointiviestinnän konsepti: Pienet mestarit

Lähtökohta
Parmaco suunnittelee ja valmistaa siirrettäviä ja muunneltavia oppimisympäristöjä. Markkina-alueena ovat Suomi ja Ruotsi.

Markkinointi keskittyi aiemmin pääasiassa rakennusten ominaisuuksiin ja lähes kuntien hankinnoista päättäville viranhaltijoille. Parmaco halusi kääntää fokuksen käyttäjien kuuntelemiseen ja kokemukseen Smarter Learning Spaces -lupauksen alla. Käyttäjälähtöisesta ajattelusta haluttiin kertoa myös aiempaa laajemmalle yleisölle.

Ratkaisu
Tekemisen keskiöön tuotiin ajatus siitä, että jokainen lapsi ansaitsee oppimisympäristön, joka innostaa ja tukee häntä oppimisessa parhaalla mahdollisella tavalla. Loimme mainonnan konseptin, jossa tutun näköiset lapsihahmot Eikka, Toive, Amu ja Stepa – pienet mestarit – seikkailevat erilaisilla alustoilla. Kohderyhmien laajentamisen myötä aiemmin käytössä olleen Linkedin-tilin lisäksi avattiin Facebook- ja Instagram-tilit.

Kampanjan lanseerauksessa julkistettiin valtakunnallinen Unelmien koulu -piirustuskilpailu alakouluikäisille lapsille, ja päättäjäkohderyhmälle suunnattiin ’Kuka pikkumestari olet?’ -peli. Pikkumestarit keskustelivat myös Twitterissä ja Eikka julkaisi menestyksekkään Studio-kolumnin Kauppalehdessä. Lisäksi päättäjäkohderyhmälle tehtiin somemainontaa Linkedinissä, display-mainontaa Kauppalehdessä ja Uusi Suomi -alustalla sekä perhekohderyhmälle Unelmien koulu -kilpailun markkinointia Facebookissa ja Instagramissa.