Mieli ry.

On aika tehdä ihmeitä.

Joulun varainhankintakampanja lasten ja nuorten mielenterveyden tukemiseksi

Haaste
Mielenterveyden ongelmat maksavat OECD:n arvion mukaan 11 miljardia euroa vuodessa. Ja kun yli puolet näistä ongelmista alkaa alle 14 vuoden iässä, ymmärtää helposti, kuinka isosta haasteesta on kysymys. Niin yksilön, perheiden kuin koko yhteiskunnan kannalta. Sen vuoksi on tärkeää pystyä vahvistamaan lasten ja nuorten mielenterveyttä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Ratkaisu
Suomen Mielenterveys ry. toteutti loppuvuodesta 2020 toisen kerran kampanjan, jolla kerätään varoja lapsille ja nuorille. Kohderyhmänä olivat edellisen vuoden tapaan yritykset sekä ensimmäistä kertaa myös suuri yleisö.

Kampanjan teema ”On aika tehdä pieniä ihmeitä” jalkautettiin videoon, ulkomainontaan, uutiskirjeisiin ja lahjoitussivustolle. Emotionaalisen ja vaikuttavan toteutuksen tavoitteena oli paitsi herättää huomiota myös ohjata mahdollisimman suoraviivaisesti sähköisiin lahjoituskanaviin. Call-to-action -kehotteilla oli selkeä rooli kaikissa viesteissä ja se tuotti tulosta: jo kampanjan ensimmäisten viikkojen aikana edellisen vuoden keräystuotto ylitettiin.