Eckes-Granini

Marli Kauranen: vikkelät kauravälipalat viuh viuh -arkeen

Marli halusi vastata kasvaneeseen kaura- ja välipalatuotteiden kysyntään tarjoamalla vastuullisen, vegaanisen vaihtoehdon piristämään ja energisoimaan kiireistä elämäntyyliä. Tutkimuksen mukaan kaura kiinnostaa suomalaisia maun, kotimaisuuden, kuitupitoisuuden ja vaihtelunhalun vuoksi. Vastuullisuus ja eettisuus korostuivat maitotuotteiden välttämisen lisäksi. Tuotekonseptoinnin tuloksena syntyi Marli Kauranen, juotava välipala, jossa kauran hyvää tekevät ominaisuudet kohtaavat marjojen ja hedelmien vitamiinit.

Testasimme uuden tuotekonseptin pakkauksineen kuluttajilla. 55% vastanneista piti tuotteesta: se koettiin maistuvaksi, terveelliseksi, ympäristöystävälliseksi ja kuitupitoiseksi. Pakkauksia pidettiin erilaisina, hauskoina ja erottuvina. Eniten kokonaisuudesta pitivät 18-34 -vuotiaat naiset, jotka otettiin lanseerauksen pääkohderyhmäksi.

Kaurasen lanseerauksessa korostimme herkullisen ja terveellisen välipalan piristävää ja energisoivaa vaikutusta vauhdikkaassa arjessa. Piristävyys ulottui myös visuaalisuuden tasolle: hedelmien ja marjojen raikkaudesta kumpuava värikäs ja iloinen ilme erottuu ja sitoo tuotteen luonnolliseksi osaksi kohderyhmän vauhdikasta elämänvaihetta yhdessä pääviestin kanssa. Kenelläpä olisi näin päivinä enää aikaa istua alas välipalalle?