Rototec

#MAANTAVALLA

Menestyksekkään kampanjoinnin takana on toimiva konsepti

Suomalainen maalämpöpioneeri Rototec halusi lähteä kasvattamaan tietoisuutta ympäristöystävällisestä maalämmöstä. Erityisesti oli tarve puhutella B2B-kohderyhmää, isojen kiinteistöjen rakentajia, omistajia ja sijoittajia, sekä päättäjiä.

HAASTE
Maalämmön soveltuvuus suuriin kiinteistöihin ja sen tarjoamat tuotot sijoittajille eivät ole Suomessa vielä tarpeeksi laajalti tiedossa. Tarvittiin huomiota herättävä tapa viestiä asiasta eri kohderyhmille.

RATKAISU
Loimme Maan tavalla -konseptin. Konsepti perustuu ajatukseen siitä, millaista energiaa käyttäisimme, jos Maa saisi valita. Se olisi tietenkin mahdollisimman puhdasta, jotta voimme taata hyvän tulevaisuuden myös jälkipolvillemme. Konsepti taipuu monenlaisiin tarpeisiin rakentaja- ja sijoittajaviestinnästä rekrytointiin.

KAMPANJA
Huhtikuun alkuun ajoitettu kampanja oli alun perin tarkoitus tehdä hieman erilaisella viestillä ja kulmalla, mutta koronaepidemian vuoksi copy ja kohderyhmä päätettiin muokata viime hetkellä ajan henkeen sopivammiksi.

Kampanjakokonaisuuteen kuului monikanavainen etusivu Kauppalehdessä ja Uudessa Suomessa, Kauppalehden printin 2. kansi sekä digikampanja (desktop ja mobiili) Kauppalehdessä, Talouselämässä, Tekniikka&Taloudessa ja Uudessa Suomessa. Ennen brändikampanjan alkua kirjoitettiin myös Tekniikka&Talous lehdessä taktisempi blogi.

TULOKSET

+ 0 %

Nettisivujen kävijämäärä n.

+ 0 %

Liidien määrä

”Kotisivujemme kävijämäärä nousi jo kampanjan ensimmäisen päivän aikana n. 3000% ja saimme useita hyviä liidejä. Saimme myös positiivista palautetta asiakkailtamme siitä, kuinka hienosti kampanjassa oli otettu vallitseva tilanne huomioon. Olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan lopullisiin materiaaleihin ja lopputulokseen. Luvut puhuvat puolestaan. Markkinointia ei kannata unohtaa kriisin keskellä, päinvastoin.”

Joanna Viileinen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Rototec