‹ Kaikki uutiset

Meidän Fanny suunnitteli vuoden matkailujulisteen!

Hip hurraa! Kasken Fanny Törnqvistin suunnittelema The Riviera of Finland on valittu vuoden suomalaiseksi matkailujulisteeksi. Hankoa matkailukohteena markkinoiva juliste voitti ylivoimaisesti My Finland Poster -yleisöäänestyksen, johon osallistui peräti 4 400 henkeä.

– Hanko inspiroi minut käyttämään iloista väripalettia. Pirteä ja riisuttu tyyli on saanut vaikutteita klassisista vintagejulisteista, Fanny kertoo suunnittelutyön taustoista.

Fanny Törnqvistin juliste sai yli kolmasosan äänistä ja voitti kirkkaasti My Finland Poster -kilpailun yleisen äänestyksen.

Menneinä aikoina, aina 1960-luvulle asti, julistetaide oli tärkeä – kenties jopa tärkein – tekijä matkailijoiden houkuttelemiseksi Hankoon ja Suomeen.

– Nykyisin julisteen tarkoitus ei ole enää vain mainostaa tai informoida, vaan julisteet voivat esimerkiksi olla osana sisustusta. Uniikit kuvitukset saattavat alkaa elää omaa elämäänsä ja päätyä lopulta melkeinpä mihin tahansa formaattiin.

My Finland Poster -kilpailu järjestettiin nyt viidennen kerran ennätyksellisin osanottajaluvuin – 338 kilpailutyötä – kuvittajia, taiteilijoita ja graafikoita kaikkialta maailmasta. Kaikkien 338 kilpailutyön joukosta tuomaristo valitsi kymmenen finalistia, minkä jälkeen yleisö sai äänestää omaa suosikkiaan.

Voittaja julkistettiin Come to Finlandin julistenäyttelyn avajaisissa Hangon museossa 6. toukokuuta. Sekä klassisia suomalaisia matkailujulisteita että kymmenen Hangon-kilpailun finalistia sisältävä näyttely on esillä aina huhtikuuhun 2022 saakka. Kaikki finaaliin päätyneet teokset – nyt kaksikielisinä – ovat lisäksi myynnissä Hangon matkailutoimistossa, Hangon museossa ja cometofinland.fi-verkkosivustolla.