Vuonna 2019 aloittava Tampereen korkeakouluyhteisö – Tampereen yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu – teki laajan mainostoimistokilpailutuksen kesän kynnyksellä. Kaski Agency valikoitui markkinoinnin ja viestinnän strategiseksi kumppaniksi 17 toimiston joukosta.

Kilpailutyön luova toimeksianto koski opiskelijarekrytoinnin kampanjaa. Kaski Agency vakuutti valitsijaraadin.
– Olemme tyytyväisiä, että niin moni toimisto osallistui kilpailutukseen. Saimme muutamia oikein hyviä näkemyksiä. Kaski Agencyn voittajakampanjan konsepti on omaleimainen, looginen ja pelkistetty. Konseptin kärjet ovat helposti toteutettavia ja skaalattavia. Lisäksi mediasuunnitelma oli pitkälle viety ja monimediaisuus otettu hyvin huomioon, kertoo brändijohtaja Jaana Kaartinen Tampereen teknillisestä yliopistosta.

– Opiskelijamarkkinointikampanja on myös erittäin tärkeä osa uuden korkeakoulubrändin tunnetuksi tekemistä. Jo siitä syystä tavoitteet ovat korkealla sekä laadullisesti että määrällisesti, korostaa Kaski Agencyn luova johtaja Leena Periaho.

– Tampereen korkeakoulujen yhdistyminen on Suomen mittakaavassa harvinainen ja edistyksellinen asia, vastaavia yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen fuusioita ei liene maailmallakaan. Olemme todella onnellisia ja etuoikeutettuja, että meille on annettu luottamustehtävä toimia strategisena kumppanina näin hienolle ja merkittävälle kokonaisuudelle, Tampereen toimiston johtaja Tia Lilius Kaski Agencystä hehkuttaa.

– Olemme jo aiemmin työstäneet Kaski Agencyn kanssa brändistrategiaamme ja on hienoa, että pääsemme nyt jatkamaan yhteistyötä, sanoo Tampere3-hankkeen viestinnän ja markkinoinnin projektijohtaja Katja Kannonlahti.

Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun yhteinen opiskelijamarkkinointikampanja pyörähtää loppusyksystä käyntiin sekä Suomessa että kansainvälisesti.

Brändifilmi on Kaski Agencyn ja Tampereen korkeakouluyhteisön ensimmäinen yhteistyön hedelmä viime keväältä, jolloin uusi korkeakoulubrändi lanseerattiin.