‹ Kaikki uutiset

Tampereen yliopisto lähes tuplasi kansainvälisten maisteriohjelmien hakemusmäärän

Avainasemassa aktiivinen ja monipuolinen digimarkkinointi.

Tampereen yliopiston kansainvälisten maisteriohjelmien hakemusmäärä kasvoi 90 prosenttia.

– Olemme panostaneet uuden brändin myötä näkyvyyteen erityisesti messuilla ja kansainvälisissä portaaleissa sekä hyvin aktiiviseen ja monipuoliseen digimarkkinointiin, kertoo Tampereen yliopiston markkinointipäällikkö Jaana Kaartinen.

Tammikuussa päättyneessä haussa oli mahdollista hakea opiskelemaan Tampereen yliopiston englanninkieliseen maisterin, diplomi-insinöörin tai arkkitehdin koulutukseen 34 eri hakukohteessa. Hakemuksia jätettiin yhteensä 3 178, hakijat edustavat yli sataa eri kansalaisuutta.

Suosituimmat hakukohteet olivat Leadership for Change -ohjelman Sustainable Business Management, Public and Global Health ja Information Technology -ohjelman Data Engineering and Machine Learning.

– Suunnittelimme opiskelijamarkkinoinnille konseptin, joka taipuu myös hyvin tarkasti kohdennettuun mainontaan. Yliopiston laajasta tarjoomasta voitiin muokata tehokkaasti erilaisia viestejä erilaisille ryhmille. Erityisen arvokkaaksi tuloksen tekee se, että kyseessä on uusi, vasta kuukauden ikäinen yliopisto. Yliopistojen yhdistyminen ei siis hämmentänyt hakijoita vaan päinvastoin lisäsi vetovoimaa, kertoo Kaski Agencyn luova johtaja Leena Periaho.

Tampereen yliopisto aloitti nykyisessä muodossaan toimintansa vuoden 2019 alussa, jolloin Tampereen yliopistosta ja Tampereen teknillinen yliopistosta tuli Tampereen yliopisto.

Kaski Agency on Tampereen korkeakouluyhteisön strateginen markkinointi- ja viestintäkumppani.

Opiskelijoiden rekrykampanja 2019 ›